Kom hjem fra Thailand inden at coronavirussen havde invaderet Danmark, og I Thailand havde de lukket mere ned og tjekket langt mere for virussen end i Danmark, så overraskende nok føltes det faktisk mere sikkert at være i Thailand.
Udover sikkerheden føltes i top, så udmærkede Thailand sig gevaldigt på den kulinariske side. Jeg skal indrømme jeg aldrig har bevæget mig langt fra det traditionelle retter vi kender i Danmark, og derfor fik min tunge en smagsoplevelse af en anden verden.
Min favoritret som jeg smagte på en restaurant i Hua Hin, var kylling i grøn karry, eller Kaeng Khiao wan som jeg prøvede at lære at sige, og denne ret tog mig med storm, og jeg kom tilbage bestilte den flere gange.
I går aftes prøvede jeg selv at lave den og det gik over al forventning. Selvfølgelig var det ikke helt det samme som i Thailand, men det var i den rigtige retning.
Hvis du selv har mod på at spise Thai kan du finde Thailandske opskrifter på siampictures.com